یک متخصص مغز و اعصاب 5 نکته برای یک خواب زمستانی عالی را پیشنهاد میدهد

یک متخصص مغز و اعصاب 5 نکته برای یک خواب زمستانی عالی را پیشنهاد میدهد

برای بسیاری از افراد، خوابیدن در روز کریسمس به اندازه کشیدن ترقه از سنت های قدیمی است. اما خوابیدن در روز می تواند بر توانایی شما در خوابیدن سریع و آسان در شب تداخل ایجاد کند. بنابراین، چگونه می توانید یک خواب کریسمس را بدون شکست خوردن در زمان خواب لذت ببرید؟

دکتر لیندسی براونینگ، متخصص خواب، روانشناس و عصب شناس، اخیراً در برنامه گفتگوی روز Steph’s Packed Lunch ظاهر شد تا دقیقاً نحوه انجام این کار را نشان دهد. در این برنامه، دکتر براونینگ هفت نکته خود را در مورد نحوه خواب خوب در روز، مدت زمان خواب و زمان آن، و اینکه چرا خوابیدن در روز کریسمس (و در واقع هر روز دیگر) می تواند برای شما بسیار خوب باشد، به اشتراک گذاشت.

از خوابیدن روی بهترین تشک برای بدن شما تا دریافت دوز کافئین (بله، درست خواندید)، اینها توصیه های برتر دکتر براونینگ برای خواب خوب در روز کریسمس هستند …

1. زمانبندی خواب خود را بعد از ناهار کریسمس

به گفته دکتر براونینگ، بهترین زمان برای خواب (یا “قیلوله”) حدود زمان ناهار است. “این به این دلیل است که ما ریتم سیرکادیایی داریم”، او به مجری استف مک‌گورن گفت. “در این زمان یکی از نقاط اوجی را داریم که تقریباً زیست‌شناختی برای خوابیدن داریم.” پس پس از پایان غذای کجاج یا خوراک مغزی‌تان، سعی کنید برای یک قیلوله جشنی زمان بگذارید.

2. حذف اختلالات روزانه

در حالی که زمان ناهار ممکن است از نظر بیولوژیکی بهترین زمان برای چرت زدن باشد، دکتر براونینگ اذعان کرد که نور خورشید بعد از ظهر می تواند خوابیدن را سخت تر کند. دکتر براونینگ برای جلوگیری از مزاحمت نور، استفاده از ماسک خواب را توصیه می کند.

او همچنین توصیه می کند که صدای روز را از اتاق های دیگر خانه یا خیابان خارج از خانه قطع کنید.” کمی نویز سفید یا نویز صورتی یا کمی صدای خواب بگذارید تا به از بین رفتن این صداهای خارجی کمک کند.”

زنی با موهای بلوند قهوه ای در روز کریسمس با سگ سوسیس خود چرت می زند، در حالی که چراغ های پری احاطه شده است.
(اعتبار تصویر: Getty Images)

3. هدف شما یک چرت قدرتمند 20 دقیقه ای است

اگر به راه اندازی مجدد نیاز دارید اما نمی خواهید بخشی از روز کریسمس را به خواب بروید، خبر خوبی وجود دارد: تنها چیزی که باید احساس شادابی کنید، یک چرت 20 دقیقه ای است. دکتر براونینگ توضیح می دهد: ” این کار شما را در سبک ترین بخش خواب نگه می دارد.” ” و بعد از 20 دقیقه با احساس هوشیاری و شادابی از خواب بیدار خواهید شد.”

اگر به استراحت بیشتر از جشن های جشن نیاز دارید یا به خصوص خسته هستید، می توانید به مدت 90 دقیقه چرت بزنید (چرخه کامل خواب برای اکثر بزرگسالان). با این حال، مدت زمان چرت زدن شما نباید بین 20 دقیقه تا 90 دقیقه طول بکشد، چرا که این موضوع می تواند باعث اینرسی خواب شود که اغلب ما پس از بیدار شدن در میانه چرخه خواب، آن را احساس می کنیم.

4. نوشیدن “ناپوچینو” (قهوه خواب)

بله، ما می دانیم که نوشیدن قهوه درست قبل از خواب در شب اشتباه بزرگی است، اما یک نوشیدنی کافئین دار (یا “ناپوچینو”)برای برخی افراد مناسب است. به گفته این متخصص خواب، کافئین می تواند به کاهش چرت زدن شما به 20 دقیقه کمک کند، بنابراین می توانید با بیدار شدن از این احساس ناخوشایند جلوگیری کنید.

دکتر براونینگ توصیه می کند: ” یک قهوه بنوشید و بعد 20 دقیقه چرت بزنید.” ” در حال حاضر، کافئین هنوز به سیستم شما نرسیده است، بنابراین می توانید به خواب بروید. اما زمانی که از خواب بیدار می شوید، در سیستم شما خواهد بود تا برای داشتن آن اپ کوچک تازه شده باشید.”

5. خوابیدن در تخت بهترین است

به نظر واضح می رسد، اما تخت خواب شما واقعا بهترین مکان برای استراحت است. او در طول حضورش توضیح داد: ” اگر روی صندلی یا روی کاناپه به خواب برویم، به نوعی به خودمان یاد می دهیم که این همان جایی است که باید بخوابیم.” ” و این زمانی است که برخی افراد شب ها جلوی تلویزیون به خواب می روند.”

با این حال، در تعطیلات زمانی که بسیاری از افراد به دیدار اقوام یا سفر می روند، تخت راحت شما ممکن است در دسترس نباشد. اگر این مورد است، متخصص خواب استفاده از بالش گردن یا بالش سفر را برای خواب مناسب در هر کجا که هستید توصیه می کند.

بازار مگمشاهده نوشته ها

Avatar photo

بازارمگ، مجموعه ایی کامل از محصولات دردسترس آنلاین بهمراه نقد و بررسی کالای های پرطرفدار است که در سال 1401 تاسیس گردیده و سعی در ارائه اطلاعات و اخبار مربوط به گجت ها و انواع محصولات پر طرفدار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *